Przygotowanie do treningu po przerwie od aktywności

Trening może być dla nas uciążliwy i sprawiać duże problemy, jeśli wcześniej należycie się do niego nie przygotujemy. Wysiłek fizyczny pozwoli nam na utrzymanie dobrej formy na długie lata, jednak musimy pamiętać o kilku ważnych zasadach zarówno przed aktywnością, jak i po niej. Nie wszyscy także trenują każdego dnia. Wiele osób ma przerwy w treningu spowodowane różnymi czynnikami. Ważne, by przygotować się do treningu tak, by nasz organizm dobrze go zniósł, niezależnie od tego jaki rodzaj ćwiczeń wybieramy.

Przygotowanie do treningu po długiej przerwie

Wiele osób rozpoczyna trening w momencie, kiedy chce zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Nie zawsze efekty jakie osiągają są od razu widoczne, ale te osoby, które chcą schudnąć, pragną szybko je widzieć. Popełniają tym samym podstawowy błąd – rozpoczynają bardzo intensywny trening, aby jak najszybciej pozbyć się tkanki tłuszczowej. Jest to radykalny błąd, ponieważ ciało nie jest przygotowane do dużego wysiłku, zwłaszcza jeśli nie ćwiczyliśmy dłuższy czas, a na co dzień nie mamy ruchu. Nasze mięśnie muszą być odpowiednio wzmocnione oraz rozciągnięte. 

W momencie, kiedy rozpoczniemy bardzo intensywny trening,  niestety narażamy się na mikrouszkodzenia mięśni, które doprowadzają nas do bólu i dyskomfortu. Aby uniknąć nie tylko przeciążenia mięśni, ale przede wszystkim kontuzji, zaleca się stosować kilka prostych zasad. Przede wszystkim powinniśmy skonsultować się na początku z trenerem, który doradzi nam, jakie ćwiczenia będą dla nas odpowiednie. Mogą być to treningi, które oparte będą głównie na cardio, a dopiero w drugiej kolejności na treningu z obciążeniem. Każda aktywność powinna być przygotowana pod nasze możliwości fizyczne. Jeśli nie mamy kondycji, nie będzie dobrym pomysłem zaczynać od bardzo ciężkiego treningu interwałowego. Aby nasz organizm w pełni się przyzwyczaił do wysiłku, warto zmniejszyć ilość powtórzeń do takiej liczby, którą będziemy w stanie wykonać dokładnie i bez bólu. Oczywiście początki są trudne i możemy łapać lekką zadyszkę, jednak początkowy trening nie powinien opierać się na całkowitym wyczerpaniu organizmu, ale na stopniowym zwiększaniu wysiłku.

photo-1476480862126-209bfaa8edc8

Trening przy krótkiej przerwie od wykonywania ćwiczeń

Powrót po krótkiej przerwie od siłowni nie powinien sprawiać trudności. Aby jednak nasze wysiłki przyniosły oczekiwane rezultaty, bez naderwanych mięśni, ważne jest, by podejść do niego rozsądnie. Jeśli notujemy nasze postępy, to warto pierwszą aktywność po przerwie wykonać z taką ilością powtórzeń, z jaką skończyliśmy nasz przedostatni trening. W miarę możliwości stopniowo możemy dołożyć kolejne powtórzenia. Nie zaczynajmy z tą ilością powtórzeń, z jaką zaczęliśmy jakiś czas temu, ponieważ po przerwie możemy być na to fizycznie nieprzygotowani.

W obu przypadkach bardzo ważne jest rozgrzewka i rozciąganie. Rozciąganie powinno być dynamiczne, z uwzględnieniem mięśni nóg, rąk oraz grzbietowych, które mocno pracują m.in. podczas podciągania. Rozgrzewka jest niezbędna, niezależnie od tego, czy to nasz pierwszy, czy kolejny trening. Możemy rozgrzewać się podczas podskoków, wymachów rąk i nóg. To bardzo istotne nawet dla zaawansowanych sportowców. 

Jaki strój na siłownię?

Niezależnie od tego, czy wracamy do trenowania po długiej przerwie, czy też nie, ważne by mieć wygodny strój sportowy. Na pewno niezbędnym elementem będą spodenki na siłownię, zwłaszcza te wykonane z ultralekkich materiałów z dodatkiem bawełny. Są szybkoschnące, a przy okazji sprawiają, że czujemy się w nich bardzo swobodnie. 

photo-1571019613454-1cb2f99b2d8b

Odpowiednim ubiorem na trening będą także getry termoaktywne męskie. To doskonały element odzieży, który sprawdzi się przede wSą one wykonane z materiału, który sprawia że nie czujemy przegrzania. Ciepło szybko oddawane jest ze skóry, nie pocimy się, ale również podczas zimniejszych dni nie odczuwamy chłodu. Materiał wykorzystany w tego typu ubraniach sportowych zawiera specjalny splot, który dodatkowo idealnie dopasowuje się do ciała. Można do nich dobrać m.in. termoaktywne męskie koszulki sportowe, a także bluzy z kapturem. Getry termoaktywne męskie pozwalają na swobodę ruchu, nawet podczas biegania i świetnie komponują się ze sportowymi szortami.